אדובי, חברה המובילה בעולם התוכנה והדיגיטל, חשפה לאחרונה חידוש מרגש בתחום ניהול המסמכים הדיגיטליים – עוזרת דיבור חכמה, המבוססת על בינה מלאכותית (AI), אשר מאפשרת שיחה עם מסמכי PDF. הטכנולוגיה החדשה, הנמצאת כעת בשלב הבטא, מוטמעת בתוך יישומי Acrobat ו-Reader של אדובי, ומציעה למשתמשים להתמקד בתכנים באמצעות סיכומים, שאלות ותשובות שיחתיות, והצעות חכמות. כך, היא מסמלת קפיצת מדרגה ניכרת בתפוקה ונגישות המסמכים.
העוזרת החדשה מציעה ממשק שיחה אינטואיטיבי, שבו היא ממליצה על שאלות על סמך תוכן ה-PDF ומספקת תשובות על מה שנמצא בתוך המסמך. בנוסף, היא מספקת סיכומים גנרטיביים שמאפשרים הבנה מהירה של תוכן מסמכים ארוכים, כולל יצירת ציטוטים אינטליגנטיים על ידי מנוע מותאם אישית ו-AI ייחודי של אדובי, מה שמאפשר למשתמשים לאמת את מקור תשובות העוזרת.
כמו כן, העוזרת מציעה ניווט קל במסמכים ארוכים באמצעות קישורים לחיצים, מה שמאפשר למשתמשים להתמקד בחלקים החשובים ביותר במסמך. ניתן גם לבקש מהעוזרת לארגן ולעצב מידע לסיכומים עיקריים, טקסט לאימיילים, מצגות, דוחות ועוד, עם כפתור "העתקה" שמקל על העברת המידע.
אדובי מבטיחה שהתכונות של העוזרת ב-Reader וב-Acrobat מנוהלות על פי פרוטוקולים של אבטחת מידע, כאשר אין שימוש או אחסון של תוכן מסמכי הלקוחות ללא הסכמתם לצורך אימון העוזרת. העוזרת תוכננה בהתאם לתהליכי אתיקה של AI של אדובי, והיא מציעה גישה אגנוסטית למודלים של LLM (מודלי שפה גדולים), בוחרת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שמתאימות למגוון רחב של תרחישי שימוש של לקוחות.
ההשקה של העוזרת החכמה היא חלק מתוכניתו הרחבה יותר של אדובי ל"דמוקרטיזציה של הגישה" למידע, ולשיפור האינטראקציה של המשתמשים עם מסמכים. זה מסמן את התחלתו של מסע ארוך טווח של אדובי לשכלול חוויות המסמך הדיגיטליות באמצעות AI גנרטיבית, עם תוכניות להציג תכונות חדשות במגוון מסן חוזה, קליפורניה – אדובי חושפת חידוש טכנולוגי ראשון מסוגו בתוך יישומי Acrobat ו-Reader שלה: עוזרת AI דיבורית לשיחה עם מסמכי PDF. פיתוח זה, הנמצא כרגע בשלב הבטא, מספק למשתמשים כלים להתעסקות עם מסמכים דיגיטליים באמצעות סיכומים, שאילתות שיחתיות והצעות חכמות, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום נגישות המסמכים והתפוקה.
דייוויד וודוואני, סגן נשיא בכיר למדיה דיגיטלית באדובי, הציג את העוזרת החדשה באירוע שנערך לאחרונה בסן פרנסיסקו. העוזרת תוכננה כדי לאפשר אינטראקציה עמוקה ואינטואיטיבית יותר עם טריליוני מסמכי PDF שבשימוש עולמי, תוך הצגת סיכומים תמציתיים ומתן מענה לשאילתות ספציפיות ישירות מתוך ממשק המסמך.
להבדיל מכלים אחרים לניתוח PDF שדורשים העלאת מסמכים לפלטפורמות חיצוניות, העוזרת המשולבת של אדובי מציעה פתרון פנימי חלק, הבולט ביכולתו ליצור ציטוטים עבור התגובות שהיא מספקת, מה שמאפשר למשתמשים לאמת את מקור המידע, ולכתוב טקסט למגוון פורמטים כגון אימיילים ודוחות.
שנטנו נאראיין, מנכ"ל אדובי, הביע בראיון ל-CNBC את חשיבות הכלי החדש, שמטרתו "לדמוקרט את הגישה" למידע, ולשפר את אינטראקציית המשתמשים עם מסמכים, תוך הקלה על תהליך הסיכום, השאלה והאינטגרציה של תוכן עם מסמכים אחרים ומידע ברחבי הארגון.
העוזרת החדשה מבוססת על מודלי בינה מלאכותית ולמידת מכונה ייחודיים לאדובי, שכבר הוכיחו את עצמם בסביבת Liquid Mode של Acrobat עבור חוויות קריאה מותאמות. טכנולוגיה זו מחזקת את מחויבות אדובי לספק פלטי בינה מלאכותית איכותיים ואמינים, המשפרים את האינטראקציה עם מסמכים.
אדובי מבטיחה שהעוזרת מקפידה על פרוטוקולים קפדניים של אבטחת מידע, כאשר לא נעשה שימוש או אחסון של תוכן מסמכי הלקוחות ללא הסכמתם לצורך אימון העוזרת. השקת העוזרת החכמה מסמנת את תחילתה של מסע ארוך טווח של אדובי לשכלול חוויות המסמך הדיגיטלי באמצ